fredag 8 mars 2013

Arbetskompisar: ”Hall of fame”

Under ett antal år stod min väckarklocka dagligen på 04.45. Jag brukade checka in på kontoret i Solna en god stund före klockan sju.

Det kunde vara en slaskig tisdagsmorgon i februari och jag satt i bilen söderut på E4:an – och insåg att jag verkligen längtade till jobbet. Anledningarna var dels mina stimulerande arbetsuppgifter och dels alla de jobbarkompisar som jag trivs med.

Några ord om vännerna på SIBF-kansliet:
(här har jag främst tagit med kolleger som, i likhet med mig själv, varit anställda i mer än tio år)


Stefan  Kratz har jobbat med innebandyadministration så länge sporten har  administrerats… Numer anställd av Internationella Innebandyförbundet.

Den som antagligen är mest likasinnad mig själv är Janne Lindberg.,alltid med stenkoll på de fyra landslagen. Jämfört med mig är Janne mer strukturerad. Vi har rest en del tillsammans, inte minst när landslagen är i farten. Alltid när det är dags för bowlingtävling, olika fotbollstips och liknande aktiviteter är det Janne som drar igång det.

Magnus Fantenberg har provat på de flesta tjänsterna på SIBF: en god egenskap nu när han är personalchef. Hans humor har ett antal beröringspunkter med min egen.

Kansliets största intellekt finns nog samlat i Anders Jonsson och det kan vara stor underhållning att höra honom argumentera!

Magnus, Janne, Jonsson och jag har emellanåt haft kvällar där vi har samlats för att kolla på den underbart humoristiska, brittiska serien Coupling. Vi har börjat närma oss slutet på denna dvd-samling.

Christer Johansson är vår administrative chef. Länge var han kanslichef på Smålands Innebandyförbund, ett av landets mest välorganiserade distrikt. När jag själv fick motsvarande kanslichefstjänst i Uppland, såg vår dåvarande ordförande Anant Vithlani genast till att skicka mig på ett givande studiebesök ner till CJ i Jönköping.

På min egena avdelning Marknad/Info är det många personer som har passerat genom åren. Däribland den som jag har haft störst nöje att jobba tillsammans med; Charlotte Ekman, med proffsig inställning till det mesta, ger allt oavsett om det handlar om mindre eller större arbetsuppgifter och dessutom är en verklig glädjespridare!

Efter att ha varit borta från kontoret i dryga året finns en person vars röst jag inser att jag verkligen saknar att höra, nämligen Anders Mörk.Förmånen att få lyssna på hans humoristiskt kryddade sarkasmer nästan dagligen i ett decennium, har faktiskt bidragit till en hemtrevlig trygghet när man befinner sig på kansliet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar