söndag 10 februari 2013

Svart på vitt – realistisk optimism

All värme och styrka  som vänner peppat mig med är förstås värdefull och hjälper mig i kampen mot sjukdomen.

Ibland följs orden av ”klart att du kommer fixa det!” eller ”min moster hade cancer men har blivit friskförlarad”.

Det finns 200 olika former av cancer. Visst: många av dem är fullt botbara nu för tiden.
Men man måste samtidigt vara realistisk

Jag inser att alla kanske inte har tagit till sig min diagnos och vad den innebär:
glioblastoma multiforme, grad 4 – en högaggressiv hjärntumör.

Inställningen betyder allt i kampen mot en svår sjukdom. Tvivla aldrig på att jag kämpar hela tiden!

En av anledningarna till denna blogg är att öka medvetandet om just den cancerform som jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar