onsdag 5 december 2012

Missat VM igen...


Idag har jag tvingats lämna mitt definitiva nej till VM-resan till Schweiz. Svider förstås men eftersom jag fullständigt saknar motorik i vänsterhanden skulle det vara komplicerat med allt
Många praktiska göromål.. Dessutom är jag fortfarande orkeslös efter senaste strålningen.

Mitt missade herr-VM 2010 var inga konstigheter eftersom mästerskapet den gången inleddes bara två dagar efter min operation. En blek svensk insats i finalen den gången gjorde att det inte var så mycket att missa. Men nu i Schweiz var det ju meningen att den blågula revanschen skulle komma, vilket den så småningom gjorde. Med råge!

Att vara i tjänst under ett pågående VM är annars det häftigaste som finns med mitt jobb!

Den här gången var dock tanken att jag i och för sig ”bara” skulle åka dit som turist.

Men när man VM-jobbar brukar det alltid vara intensiva dagar, det sjuder i presscentrat mellan matcherna och när det närmar sig matchstart brukar pressläktaren sakta men säkert fyllas. Och efter match handlar det om att leverera. Snabbt! Under VM existerar inga fasta tidpunkter för måltider. De svenska landslagen har ju sedan några år professionella kostrådgivare. De skulle få en tuff uppgift om de tog sig an mediakåren!

Detta VM blir det nu i stället till att vara hemma och se matcherna på webben och sedan bara gå iväg från datorn när matchen är slut…

Någonstans hade jag väl kanske sett mig sittandes bredvid Micael Fasth – gamla stofiler som pratar gamla minnen – på pressläktaren vid VM 2029 eller något i den stilen. Om det är meningen att det ska bli så, så blir det så. Annars inte. Fasth är ju den verklige VM-kungen och har inte missat mycket genom åren!

I skrivande stund är tror jag dock inte att det är så många personer som kan utmana mig när det gäller de 165 svenska landskamper (A+U19) som jag sett live. Däremot är det ju många personer som närmar sig.

Några dagar före VM  fick jag en landslagströja med ”PETTERSSON” tryckt på ryggen samt en hälsning från jobbarkompisarna. Det värmde!              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar