söndag 9 december 2012

Fantastiskt halvår!

Ganska tidigt efter att tumören upptäcktes konstaterade jag att jag faktiskt haft 38 bra år, knappt utan motgångar.

Med en mörk syn kan jag konstatera att det sannolikt kommer att bli saker i framtiden som jag riskerar att  inte få uppleva. Sådana tankar är dock inte konstruktiva på något vis.

I många diskussioner med min fru kring detta, brukar vi nästan alltid komma fram till att vi måste försöka fokusera på alla ljusa minnen och lyckliga stunder. De har varit så många!

Dessutom blev andra halvåret 2011 faktiskt en av de allra bästa perioderna i hela mitt liv: jag kunde leva helt ”normalt”, hade en jättebra sommar med härliga resor med familjen till Finland, Danmark och Västkusten. Jag var fullt arbetsför och hann med att göra en lyckad VM-bevakning i mysiga Sankt Gallen. Dessförinnan hade vår familj haft två superhärliga veckor med sol och bad i Egypten.

Vips kunde 38 bra år gott och väl avrundas uppåt till 38 ½ bra år!

Sedan kom ett negativt tumörbesked igen men jag var jätteglad över att även kunna genomföra fotbollsresan till London i början av 2012.

Efter denna tid har jag också kunnat räkna in ännu fler underbara tillfällen. De fylls på hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar